Fysioterapia

Fysioterapiapalvelut ovat terapiaa kehollesi
Fysiodag | Joensuu

OMI-FYSIOTERAPIA

OMI-koulutuksen saanut fysioterapeutti tutkii menetelmän avulla kehon oireiden ja toimintahäiriöiden lähtökohdan. Tarpeen mukaan asiakasta hoidetaan manuaalisin menetelmin (manipulaatio, mobilisaatio, traktio, syvä poikittaishieronta, kapselivenytys, stabiloivat/vahvistavat harjoitteet). OMI-terapiassa testataan jo hoidon aikana jokaisen hoitotekniikan vaikutusta.

MCKENZIE-MENETELMÄ – Mekaaninen diagnostisointi ja terapia  (MDT)

MDT-terapiaa käytetään pääasiassa hoidettaessa niska- ja selkäkipuja (myös säteilykivut raajoihin, välilevyoireiden hoito). Hoito koostuu yksilöllisistä harjoituksista, asennonhallinnan opetuksesta, liikkeistä ja ennaltaehkäisystä sekä ensiapuohjeista mahdollisten uusien kipujaksojen ehkäisemiseksi.

KELAN VAATIVA LÄÄKINNÄLLINEN KUNTOUTUS

Vaativa lääkinnällinen kuntoutus on Kelan järjestämää ja rahoittamaa yksilöllistä fysio- ja allasterapiaa, jolloin kuntoutujan etuudet maksaa Kela. Kela on kilpailutuksella valinnut palveluntuottajat, joista asiakas voi itse valita sopivan. Tarjoamme Kelan vaativaa lääkinnällistä kuntoutusta Joensuun, Kontiolahden, Liperin, Outokummun, Polvijärven, Ilomantsin ja Heinäveden kuntien alueilla.

Fysioterapia toteutetaan kotikäynteinä ja toimitiloissamme. Allasterapia toteutuu lähialueen uimahalleissa (Vesikko, Rantakylän uimahalli) tai Honkalampi-säätiön altaassa. Kuntoutuksen palvelukuvaus ja lisätietoa löytyy Kelan sivuilta

TUKI- JA LIIKUNTAELINTEN FYSIOTERAPIA

Fysioterapiaa niska-hartia-alueen, selän, olkapään-käden ja jalkojen ongelmiin.

NEUROLOGINEN FYSIOTERAPIA, ALLASTERAPIA

Vaikeavammaisten aikuisten ja lasten kuntoutusta mm. vakuutusyhtiöiden, kaupungin, kuntien, PKSSK:n ja Siun Soten kanssa yhteistyössä. Fysioterapia toteutetaan kotikäynteinä tai toimitiloissamme. Allasterapia toteutuu lähialueen uimahalleissa (Vesikko, Rantakylän uimahalli) tai Honkalampi-säätiön altaassa.

LANTIONPOHJALIHASTEN FYSIOTERAPIA

Lantionpohjalihasten ohjausta ja kuntoutusta biofeedback-laitteiden avulla. Fysioterapiaa mm. inkontinenssivaivoihin (virtsankarkailu) ja muihin lantionpohjalihasten heikkoudesta tai hallinnan puutteesta johtuviin ongelmiin.

PSYKOFYYSINEN FYSIOTERAPIA

Psykofyysisen fysioterapian menetelmin voidaan edistää oman kehon hahmottamista, lisätä kehon toimintojen tunnistamista, lievitt   ää kipua, oppia stressin hallintaa ja rentoutumista sekä lisätä yksilön tietoisuutta kehostaan, mielestään sekä voimavaroistaan.

Psykofyysistä fysioterapiaa käytetään esimerkiksi, jos on ahdistuneisuutta, masennusta, jännittyneisyyttä, tai paniikkikohtausoireilua, stressiä, uupumusta ja unihäiriöitä. Oireet voivat ilmetä myös mm. pitkittyneenä kipuna, syömishäiriöinä, oman kehon hahmottamisen häiriöinä, perusliikkumisen ongelmina tai traumaperäisinä oireina.

Terapian tavoitteiden asettelussa otetaan aina huomioon asiakkaan lähtötilanne, voimavarat ja elämäntilanne.

Psykofyysinen fysioterapia voi sisältää esimerkiksi liike- ja liikkuvuusharjoituksia, kehotietoisuusharjoituksia, rentoutusharjoituksia, vuorovaikutusta vahvistavia harjoituksia, jooga- ja pilatestyyppisiä harjoituksia, mindfullness-harjoituksia sekä erilaisia pehmytkudoskäsittelyitä. Hengitysharjoitukset ovat yksi tärkeimmistä menetelmistä psykofyysisessä fysioterapiassa.

FASCIA-KÄSITTELY, KINESIOTEIPPAUS JA FT-NEUVONTA

Fascioiden eli lihaskalvojen tiukentuessa lihasten toiminta heikkenee, lihas kipeytyy ja nivelten toiminta rajoittuu. Fascia-käsittelyt ovat hellävaraisia venytys-hierontatyyppisiä käsittelyitä tai tiettyjen pisteiden käsittelyä Steccon menetelmän mukaan.

Kinesioteippausta käytetään mm. kiputeippauksina, ohjaavina teippauksina ja tukiteippauksina.

Fysioterapeuttisella neuvonnalla ohjataan asiakasta mm. rangan- ja lantionhallinnassa, lantionpohjalihasten hallinnassa, lapa-olka-alueen hallinnassa yms:ssa.

ASENTOHUIMAUSHOITO

Hyvälaatuisen asentohuimauksen hoito Rahkon menetelmän mukaan.

VETERAANIKUNTOUTUS

Valtiokonttorin varoin kustannettavaa      rintamaveteraanien avokuntoutusta toteutettuna kotikäynteinä tai toimitiloissamme.

Tutustu myös hinnastoomme

Siirry hinnastoon